Categorieën

Veelgestelde vragen

Ruilen & Retourneren

  1. Kan ik een artikel in de winkel retourneren?


    Je mag je bestelling binnen 14 dagen vanaf de datum dat de bestelling is afgeleverd retourneren. Dit kan in één van onze Intersport DUO vestigingen.
    Wanneer je ervoor kiest de artikelen in één van onze vestigingen te retourneren zorg er dan voor dat je de totale pakbon meeneemt naar de vestiging, dus niet alleen de retour bon. Bij het retourneren in het filiaal zal het aankoopbedrag en verzendkosten geretourneerd worden.

  2. Kan ik het artikel ook omruilen?

    Je mag je bestelling binnen 14 dagen vanaf de datum dat de bestelling is afgeleverd ruilen. LET OP: Ruilen kan alleen in één van onze Intersport DUO vestigingen. Ruil de artikelen altijd in de originele verpakking. Hangkaartjes, prijskaartjes etc. mogen niet worden verwijderd. Wij kunnen artikelen die gedragen en/of beschadigd zijn, of op een andere wijze niet aan onze richtlijnen voldoen, niet accepteren.

    Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:
    • Normale slijtage.
    • Slijtage van buitenaf.
    • Door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken.
    • Overmatige transpiratie.
    • Pillen van kleding en schoenen.
    • Gebreken ontstaan door wassen en/of drogen.
    • Gebreken ontstaan door verkeerde maatvoering.
    • Slijtage aan badkleding.
    • Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.
    • Gebreken aan water- en winddichtheid van schoeisel of kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
    • Producten die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.

    LET OP! Het is dus niet mogelijk om een artikel te ruilen door het retour te sturen. In dit geval zal je een nieuwe order moeten plaatsen.
  3. kan ik ook een artikel retour sturen?

    Bij het terugsturen van artikelen dient er altijd een retourformulier toegevoegd te worden aan het retourpakket.
    Bestellingen kunnen retour gestuurd worden via het volgende antwoordnummer: 545 1420 VB Uithoorn.

    Meer informatie over de retourvoorwaarden van Intersport DUO vind je hier




  4. Kan ik mijn retourzending volgen?
    Wanneer u uw retourzending afgeeft op een PostNL servicepunt, krijgt u een PostNL Track & Trace code waarmee u op de website van PostNL uw zending kunt volgen. Wanneer wij vervolgens uw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt u hierover een retourbevestiging per e-mail. Het eerste gedeelte van uw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kunt u dus zelf online volgen via de website van PostNL.

    Mocht u 2 weken na het retourneren van uw bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

Garantie

  1. Wat houdt de garantie in?


    Voor de Intersport DUO geleverde producten geldt de garantie die door de fabrikant van het desbetreffende product wordt gesteld. Gedurende de garantietermijn heeft Intersport DUO een loketfunctie. Op alle artikelen die door Intersport DUO geleverd worden, is een fabrieks garantie van toepassing (eventueel naast de wettelijke garantie). Dit betekend dat een product moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De termijn van de garantie verschilt per merk. In geval van garantieproblemen wordt dit per situatie bekeken en wordt er eventueel een oplossing geboden.

    De garantie vervalt wanneer:

    -de klant zelf heeft getracht een gebrek te herstellen
    -de klant de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd
    -het artikel niet gebruikt heeft waarvoor dit bestemd is

  2. Ik heb mijn artikel niet in goede staat ontvangen. Wat nu?
    Als het product beschadigd is bij ontvangst, kunt u het natuurlijk wel retourneren. Hiervoor dient u altijd contact te leggen met webshop@intersportduo.nl
  3. Mijn gekochte artikel is stukgegaan na 14 dagen. Wat nu?
    Als uw artikel na 14 dagen buiten uw schuld om gebreken vertoont, raden wij u aan om naar een van onze filialen te gaan. Onze winkelmedewerkers zullen samen met u kijken naar een passende oplossing.
    Is dit voor u niet mogelijk neem dan contact op met onze klantenservice: webshop@intersportduo.nl

Bezorgen

  1. Waar kan ik laten bezorgen?
    U kunt uw bestelling overal in Nederland laten bezorgen.
  2. Hoe snel bezorgt Intersport DUO?
    Intersport DUO is niet zelf verantwoordelijk voor de bezorging van de pakketten en poststukken, maar doet er alles aan om alle bestelde producten nog de volgende dag thuis te laten bezorgen. Zolang u voor 16.00 besteld hebt en het product op voorraad is, zullen wij het nog diezelfde avond aan onze vervoerder meegeven. Die draagt er zorg voor dat het de volgende dag bij u wordt aangeboden.
  3. Hoeveel kost thuisbezorging bij Intersport DUO?
    De bezorging van alle pakketten en poststukken van Intersport DUO binnen Nederland is geheel gratis bij een bestelling van boven €55,- .
    Onder de €55,- wordt er €4.99 in rekening gebracht.
  4. Hoe verloopt de communicatie na mijn geplaatste bestelling?
    Nadat u uw bestelling geplaatst hebt, ontvangt u direct een e-mail ter bevestiging. Daarna ontvangt u nog een e-mail als uw bestelling wordt verzonden. Ook bij onverhoopte wijzigingen brengen wij u daarvan direct op de hoogte
  5. Hoe betaal ik mijn bestelling die ik laat thuisbezorgen?
    Een bestelling die u laat thuisbezorgen kunt u alleen via de website op het moment van bestellen betalen. Dit kan met iDeal of met creditcard (Visa en Mastercard).
  6. Kan ik een deel van mijn bestelling laten bezorgen?
    Het kan voorkomen dat een deel van uw bestelling op voorraad is bij de Intersport DUO bij u in de buurt en een deel niet. Het is mogelijk om uw bestelling in tweeën te laten bezorgen. U moet dan de bestelling apart van elkaar bestellen, houdt er rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat u tweemaal de bezorgkosten betaald!
    Besteld u artikelen uit twee verschillende vestigingen maar wilt u niet tweemaal de bezorgkosten betalen dan zal de levertijd verlengt worden met twee dagen!
  7. Kan ik mijn bestelling naar een postbusnummer laten versturen?
    Post NL levert op een postbusadres geen pakketten af die zwaarder zijn dan 12 kilo. Ook hele grote pakketten kunnen niet op een postbusnummer worden afgeleverd. Wij raden u daarom aan bij een grote of zware bestelling geen postbusnummer te gebruiken, maar een regulier adres.
  8. Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten verzenden?
    Helaas bezorgen wij op dit moment alleen in Nederland. Wel kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen om te kijken of wij samen een oplossing voor uw situatie kunnen vinden..
  9. Kan ik een bestelling naar een NAPO-nummer later versturen?
    Vanwege de voorwaarden die de Militaire Post Organisatie aan deze pakketten stelt, is dat op dit moment nog niet mogelijk. Een pakket mag van de MPO niet meer dan 2 kilogram wegen. Op dit moment is het niet mogelijk om het gewicht van al onze producten voor u als klant inzichtelijk te maken zodat u er bij uw bestelling voor kunt zorgen dat u deze limiet niet overschrijdt.
  10. Wie bezorgt de bestellingen van Intersport DUO?
    Intersport DUO maakt gebruik van Post NL pakketten voor pakketten die niet door de brievenbus passen. Poststukken die wel door de brievenbus passen worden bezorgd door Post NL.
  11. Waar kan ik mijn bestelling volgen?
    Door uw orderstatus in de gaten te houden, kunt u zien waar uw order zich bevindt, totdat Intersport DUO deze heeft overgedragen aan de vervoerder. Vanaf dat moment kunt u via de vervoerder uw bestelling volgen via Track&Trace.Post NL.
  12. Krijg ik een traceercode?
    Als uw bestelling niet door de brievenbus past en via Post NL pakketten als pakket verzonden wordt, kunt u met het barcodenummer van uw pakketzending uw order volgen. U vindt dit barcodenummer in de e-mail die wij u sturen na het overdragen van uw bestelling aan Post NL pakketten. Op de website van Post NL pakketten vindt u op de klantenservicepagina het onderdeel Track&Trace. Daar kunt u het barcodenummer en uw postcode invullen om direct de status van uw order te bekijken.
  13. Ik kan mijn bestelling niet vinden met Track&Trace. Hoe kan dit?
    Het kan voorkomen dat u, na het invullen van het barcodenummer, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van het barcodenummer en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL pakketten het barcodenummer nog niet heeft verwerkt. Post NL pakketten geeft zelf ook aan dat u bij een bestelling op dezelfde dag na 20:00 nog eens kunt proberen om uw orderstatus op te vragen. Als u de melding de volgende dagen blijft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice.invullen om direct de status van uw order te bekijken.
  14. Kan ik op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?
    Dat is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven of uw factuuradres gelijk is aan het bezorgadres. Indien u aangeeft dat dit niet het geval is, wordt u verzocht om het juiste bezorgadres in te voeren. Uw bestelling zal dan naar dat adres worden verzonden, terwijl uzelf gewoon de bestelling betaalt.
  15. Mijn pakket komt niet aan, hoe kan dit?
    Controleer altijd eerst de status van uw order in uw account via ‘mijn account’. Als, volgens de orderstatus, uw bestelling is overgedragen aan onze vervoerder, kunt u via Track&Trace de huidige status van uw order raadplegen. Lijkt alles in orde te zijn, controleer dan het door u opgegeven bezorgadres. Als ook dat klopt, kan het zijn dat er een vertraging is opgetreden bij onze vervoerder. Indien dit meerdere dagen voortduurt, verzoeken wij u vriendelijk contact met onze klantenservice op te nemen.

Afhalen

  1. Waar kan ik afhalen?
    U kunt uw bestelling in 5 filialen van Intersport DUO afhalen zolang het artikel op voorraad is in die vestiging.
  2. Kan ik bij alle filialen alle producten afhalen?
    Alle producten die Intersport DUO verkoopt, kunnen ook in alle Intersport DUO afgehaald worden. Er is geen beperking op bepaalde productgroepen in sommige filialen. Producten zijn echter niet altijd overal op voorraad.
  3. Hoe communiceert Intersport DUO na mijn bestelling?
    Nadat u uw bestelling geplaatst hebt, ontvangt u direct een e-mail ter bevestiging. Daarna ontvangt u e-mails op de volgende momenten: als uw bestelling of een deel daarvan klaarligt om opgehaald te worden. Ook bij onverhoopte wijzigingen brengen wij u daarvan direct op de hoogte.
  4. Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?
    U ontvangt bericht als uw bestelling volledig voor u klaarligt. U kunt dan direct langskomen om de bestelling af te halen en af te rekenen. Het is verstandig om ook als uw producten direct op voorraad zijn deze e-mail af te wachten. Dit voorkomt dat u voor niets naar de winkel gaat doordat een klant in de winkel net op dat moment uw producten aan het afrekenen is. Bovendien is het een bewijs dat het om uw bestelling gaat.
  5. Kan iemand anders mijn bestelling voor mij af komen halen?
    De e-mail die u ontvangt dat uw bestelling klaarligt om afgehaald te worden is tevens het bewijs dat het uw bestelling is. Iedereen met deze afhaalbevestiging, kan uw bestelling afhalen.

Betalen

  1. Waarmee kan ik betalen?

    iDEAL
    Intersport DUO stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar kunnen betalen op het internet. Wij maken dan ook gebruik van een beveiligde SSL-omgeving. In deze omgeving worden de betalingsgegevens gecodeerd opgeslagen, wat betekent dat deze volledig afgeschermd worden en niet door andere gelezen of achterhaald kunnen worden.

    Betalen kan bij ons gemakkelijk, snel, direct en veilig met iDEAL. Als je kiest voor iDeal word je direct automatisch doorgestuurd naar het betalingsscherm van je eigen bank. Hierna kun je via je eigen vertrouwde internet betaalomgeving betalen, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank betalen. Na betaling ontvang je een betaalbevestiging via de e-mail.

    Wanneer je toegang hebt tot internetbankieren bij één van onderstaande banken dan kun je de betaling voldoen via iDEAL: ABN AMRO, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS bank, SNS Regio Bank Triodos bank, ASN Bank, Van Lanschot Bankiers.
    Meer informative over iDEAL vind je op www.ideal.nl.


    Creditcard
    Je kan er ook voor kiezen te betalen met de creditcard. Bij ons kan je betalen met de volgende creditcards: Mastercard en Visa die in Nederland zijn uitgegeven. De creditcardgegevens worden gecodeerd verstuurd, waardoor je gegevens zijn beveiligd tegen onbevoegden. Je gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die jouw bestelling na enkele seconden goedkeurt. Zodra de creditcardgegevens zijn geverifieerd krijgt je de orderbevestiging via de e-mail.

  2. Kan ik veilig online betalen?
    Uiteraard is de gehele bestelprocedure op de Intersport DUO website goed beveiligd. Voor onlinebetalingen maken wij gebruik van de diensten van Ogone (Ingenico). Zij zijn gespecialiseerd in het veilig afhandelen van onlinebetalingen en zorgen ervoor dat u bij het afrekenen wordt doorgelinkt naar hun beveiligde pagina, zodat uw betalingsprocedure niet door een derde partij kan worden overgenomen
  3. Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
    Als u uw bestelling laat thuisbezorgen, betaalt u uw producten direct via de website. Dus geen gedoe met betalen bij aflevering of betalingsherinneringen na de tijd. Snel en efficiënt.
  4. Ik heb een product gevonden. Hoe bestel ik het?
    Bij het plaatsen van een bestelling is het noodzakelijk om een account te hebben bij Intersport DUO. Dit kunt u eenvoudig aanmaken op onze website. Ook tijdens het plaatsen van de bestelling is het mogelijk om een account aan te maken. Het bestellen gaat verder als volgt:

    Stap 1: bezorgen of afhalen
    Als u een product gevonden hebt dat u wilt bestellen, kunt u op de productpagina klikken op ‘Afhalen’ of op ‘Bezorgen’. Bij ‘Afhalen’ moet u dan nog de locatie aangeven waar u het product wilt afhalen.

    Stap 2: gegevens invoeren/account aanmaken/inloggen
    U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen via de knop ‘bestelling afronden’. Als u verder gaat met bestellen wordt u gevraagd in te loggen als u dat nog niet gedaan hebt. Als u nog geen account hebt, kunt u dat direct aanmaken.

    Stap 3: betalingswijze
    Als u bent ingelogd komt u automatisch in het onderdeel betalingswijze terecht. Hier kunt u uw aflever- en factuuradres. Bij de betalingswijze kunt u kiezen tussen iDeal en creditcard. U kiest voor iDeal door uw bank te selecteren. Kiest u voor creditcard dan worden € 2,95 betalingskosten in rekening gebracht en duurt de levering 1-3 dagen langer. Bij creditcard selecteert u het type kaart waar u gebruik van maakt en vult de gegevens in. Ten slotte is het nog mogelijk om bij deze stap een actiecode in te voeren voor een korting op het totaalbedrag. Hebt u gekozen voor het afhalen van uw bestelling is het niet mogelijk om vooruit te betalen. Op het moment dat u uw bestelling plaatst, worden uw producten klaargelegd in de winkel en wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. Het daadwerkelijke afrekenen vindt plaats in de winkel als u uw bestelling afhaalt.

    Stap 4: afrekenen
    Kiest u voor iDeal, wordt u via Ogone (Igenico) doorverbonden naar uw bank om daar de betaling te doen. Kiest u voor creditcard, betaald u via een beveiligde verbinding opgezet door Ogone (Igenico).
  5. Hoe komt het product bij mij thuis?
    Als u een product bestelt, moet u direct aangeven of u het bij u thuis wilt laten bezorgen of het product zelf in een winkel van uw keuze komt afhalen.
  6. Komen er nog extra kosten bovenop de op de website genoemde bedragen?
    Nee, de prijzen die op de website worden genoemd zijn inclusief BTW. Bovendien worden alle bestellingen boven de €55,- gratis geleverd! Onder de €55,- wordt er €4.95 in rekening gebracht.
    Bij betalingen met creditcard wordt er €2,95 extra in rekening gebracht.